Általános üzletszabályzat
Hatályos: 20017.augusztus 04.
(a továbbiakban:„Üzletszabályzat“)
Üzleti név: Michal Horváth
Székhely: Ruská Nová Ves 288, Prešov 080 05
(a továbbiakban: „Eladó“)
A Vásárlónak az áru átvételét követő 24 hónapig joga van az általa megrendelt árura panaszt benyújtani. Az Eladó felelős a termék hiányosságaiért a termék Vásárló általi átvételt követő 24 hónapig, amennyiben a terméken, a termék csomagolásán vagy a garancialevélen nem szerepel hosszabb jótállási idő. Amennyiben a reklamáció során az áru javítására kerül sor, a jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely a reklamáció érvényesítésétől számítódik addig a napig, amíg a fogyasztó köteles az áru átvételére, abban az esetben is, ha azt a fogyasztó nem így tette. Ha a reklamáció során az áru egy új árura cserélődik, új jótállási idő számítódik attól a naptól kezdve, amikor az áru átvételre kerül, ill. amikor az áru elküldésre kerül a Vásárló számára. Ha a hibás áru reklamációja nem a jótállási időben kerül érvényesítésre, a hiányosságokért való felelősség joga megszűnik.
A reklamált terméket tiszta állapotban, hiánytalanul a higiéniai előírások vagy az általános higiénia elvek szerint kell visszajuttatni az Eladónak. A Vásárló köteles az áru használata esetén az általános szabályok mellett egyidejűleg betartani az árura vonatkozó feltételeket, melyek az áru természetes élettartamával függenek össze.
A Vásárló köteles az Eladó által elküldött árut indokolatlan késedelem nélkül átnézni, és az azonosított és látható hibákról legkésőbb 3 napig az áru átvétele után az Eladót informálni (a továbbiakban „Figyelmeztetés a hibákról”). A figyelmeztetést a hibákról a Vásárló írásban teheti meg (e-mailben az info@megalearusitas.hu) legkésőbb 3 nappal az áru átvétele után késedelem nélküli hiba következtében telefonon a +36 …………………. telefonszámon. A „Figyelmeztetés a hibákról” leírásnak tartalmaznia kell az azonosított hibákat – a Vásárló köteles feltüntetni, hogy milyen hibákat észlelt és azok hogyan mutatkoznak meg. A „Figyelmeztetést a hibákról” leírást a Vásárló az Eladó helyszínén érvényesítheti a figyelmeztetés írásos elküldésével a következő címre: Ruská Nová Ves 288, Prešov 080 05.
A panaszhoz minden esetben szükséges csatolni a számla egy másolati példányát, valamint egy az áru kifizetéséről és a szállításáról szóló bizonylatot, továbbá egy kísérőlevelet a panasz leírásával (tartalmazza az áru hibáinak rövid leírását).
Az Eladó felelősséget vállal az eladott áru minőségért és használati tulajdonságaiért, melyek általában az Eladó vagy a Vásárló által leírtak vagy elvártak, hogy az adott mennyiségben megfelel a jogi előírásoknak, és megfelel annak a célnak, amelyet az Eladó a használat mellett feltüntet rendszerinti alkalmazási célként. Az Eladó felelős a hiányosságokért, melyek a jótállási idő alatt átvett (megvett) áru esetében keletkeznek.
Az Eladó nem felelős az áru hibáiért, amennyiben:
A panasz kézhezvételét követően a Vásárló számára panaszlevél kerül kiállításra, melyen szerepel a panasz kézhezvételének dátuma, a reklamált áru, a hiányosság leírása és az áru vételára. A panaszlevél e-mail formájában kerül kézbesítésre, a Vásárló e-mail címére való elküldéssel. Amennyiben a Vásárló az áru hiányosságát reklamálja, az Eladó a panaszt annak megfelelően átvizsgálja és az áru kézbesítése után haladéktalanul dönt annak intézkedéséről, összetett esetekben legfeljebb 3 munkanapig. A panasz a kézhezvételt követő 30 napon belül kerül az Eladó által elbírálásra.
A termék hibáinál, melyeket a fogyasztó a jótállási idő alatt alkalmaz, amennyiben a hiányosság/hiba orvosolható, joga van annak díjmentes, megfelelő módon és időben való kezelésére.
A termék olyan hiányosságai esetén, melyeket nem lehet pótolni és melyek megakadályozzák a termék helyes használatát, a Vásárló jogosult az áru cseréjére, vagy joga van a megrendeléstől való elállásra és a vételár visszaigénylésére. Amennyiben a hiba orvosolható, viszont annak gyakori előfordulása miatt a fogyasztó a javítás után sem tudja a terméket megfelelően használni, joga van a termék cseréjére vagy a termék vételárának visszaigénylésére.
Amennyiben a hibák nem orvosolhatóak, viszont nem akadályozzák meg a termék helyes használatában, a fogyasztónak joga van a termék árából mérsékelt kedvezményre.
Kassa megyei SOI (Szlovák kereskedelmi ellenőrzés) felügyelet
Kassa 1